Басты бетЖаңалықтарҚазақстандық блогерлер...

Қазақстандық блогерлер постардағы жарнамаларды қалай таңбалау керек?

Қазақстандағы блогерлер постардағы жарнамаларды таңбалауды талап етті. Мәдениет және ақпарат министрі Аида Балаева жаңа ережелер туралы егжей-тегжейлі айтып берді.

Аида Балаева 2024 жылғы 22 ақпанда Facebook-парақшасында жарияланым жариялап, халыққа үндеу жасады.

Мәдениет министрлігінің басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев 2023 жылғы 10 шілдеде мемлекет басшысы «Онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы» заңға қол қойды деп еске салды.

Заң жобасы Қазақстанда қауіпсіз онлайн орта құруға бағытталған. Құжаттағы көрсетілген негізгі құқықтық тетіктердің бірі – желідегі жарнаманы таңбалау міндеттемесі.

Біз зерттеген халықаралық тәжірибе көрсеткендей, жетекші елдер онлайн-жарнаманың маңызды рөлін және оны онлайн-платформаларда көрсету тетіктеріне ерекше назар аударады. Сонымен қатар онлайн-жарнаманың ашықтығын арттыруға бағытталған талаптарды көздейді, — деп жазды Аида Балаева.

Министрдің айтуынша, «Әділет» порталында желідегі жарнаманы таңбалау ережелерін белгілейтін бұйрық жарияланды. Ол ереже 2 наурыздан бастап күшіне енеді.

Ережелер бизнеске әсер ету үшін оң бағаланғанын және толығымен Қазақстанның онлайн сегментінде кең таралған қазіргі тәжірибеге негізделгенін атап өту қажет. Осы ережелерді қалыптастыру кезінде коммерциялық негізде орналастырылған контентті өз бетінше белгілейтін медиа-субъектілер тәжірибесіне сүйендік. Біз өз кезегімізде осы трендті Қазақстан Республикасының бүкіл интернет кеңістігіне тарату жөн деп есептейміз, — деді министр. 

Одан өзге осы ереже бойынша, инфлюенсерлер (блогерлер) коммерциялық немесе шарттық негізде орналастыратын онлайн-жарнаманы таңбалауға тиіс.

Олар жарияланымның басында немесе соңында онлайн ортада белсенді қолданылатын төмендегідей тұжырымдардың бірін көрсету керек:

  • «жарнама»;
  • «жарнамалық материал»;
  • «серіктестік материал»;
  • «демеушілік материал»;
  • «жарнама құқығында»;
  • «демеушімен төленген»;
  • «PR құқығында»;
  • «реклама»;
  • «рекламный материал»;
  • «партнерский материал»;
  • «спонсорский материал»;
  • «на правах рекламы»;
  • «оплачено спонсором»;
  • «на правах PR».

Әлеуметтік жарнаманы (қайырымдылық және коммерциялық емес сипаттағы басқа да қоғамдық пайдалы мақсаттарға қол жеткізуге бағытталған) және жедел хабар алмасу қызметтерінде (мессенджерлер) орналастырылатын жарнаманы белгілеудің қажеті жоқ.