1930-1940 жылдары Әбілхан Қастеев әйел теңсіздігі туралы әңгімелейтін психологиялық картиналар салды. Оған «Қызды еріксіз әкету» (1937), «Қалыңмалға сатылған қалыңдық» (1937) атты еңбектері дәлел. Ежелгі тұрмыстың ескі салтын көрсету үшін суретші күңгірт, көңілсіз түстерді, келеке, сықақ стилін таңдаған.
«Қызды еріксіз әкету» картинасының сюжеті драмалығымен көркем. Онда қалыңдықты күштеп алып бара жатқан көрініс бейнеленген. Бірінші планда қызды әкетіп бара жатқан үш ер адам. Бақытсыз қызды айдалаға алып қашу үшін ерттеулі үш ат дайын тұр. Суретші картинадағы қайғылы жағдайды, психологиялық шиеленісті беру үшін күңгірт және күрделі райдағы түсті бояу тақтайшаны шебер пайдаланған. Кейіпкерлер бейнесі үрейлі де, қайғылы көрінеді.
1937 жылы Әбілхан Қастеев Қазақстан Суретшілер одағына мүше болды. Оның шығармашылығындағы осы кезең оған көп жеміс әкелді. Суретші қазақ өмірінің шынайы бейнесін көрсетуге тырысты.
Маргарита Толоконникова «Балабақшадағы таң» картинасын 1956 жылы салған. Суреттен Кеңес Одағының еңбекшілері ғана емес, балаларының да тату-тәтті өмір сүргені бейнеленген.
Дулат Әлиевтің 1981 жылы салған «Қауырт шақ» картинасында қазіргі қоғамдық көлік бейнеленгендей. Суретші туындыларының басты тақырыбы — адам, оның өмірі мен тағдыры, тіршілік-тынысы. Дулат Әлиевтің «Отырардың күйреуі», «Қысқы кеш», «Ана мен бала», «Отандастар» және «Достар» сияқты тағы басқа туындылары танымал.
Социалистік еңбек ері Шығанақ Берсиевтің мүсінін Қазақстанның алғашқы мүсіншілерінің бірі, Қазақ КСР еңбек сіңірген өнер қайраткері Александр Пономарев жасаған. Ол алғаш рет 1957 жылы тұңғыш республикалық мүсін көрмесіне қойылды. Колхозшы Шығанақ Берсиев Ұлы Отан соғысы кезінде тары өсіруден рекорд жасап, Ленин орденімен марапатталды.
«Нұх пайғамбардың кемесі» мүсіні 1989 жылы қоладан жасалған. Авторы көрсетілмеген.