Маркетинг, оның кәсіпкерліктегі орны

Justice concept. Gavel, golden scales and books in the library with dof effect. 3d

Кәсіпкерлік қызметті маркетинг тұрғысынан қарастыра отырып, ең алдымен, оның коммерциялық қызмет жүйесіндегі рөлі мен орнын анықтап алу қажет. Жалпылама түрде маркентингті өнім өндіру мен өткізуді   басқаратын маркетингтік копцепция ретінде анықтауға болады. Маркетингтің негізгі атқаратын ызметтері:сұранысты зерттеу, тауар ассортиментін құру, бағаларды реттеу сатуды ынталандыру. Коммерциялық қызмет бабындағы адамдар үшін маркетингтің териясы мен тәжрибесі өте үлкен ынталарын тудыраы. Маркетинг төмендегілерге мүмкіндік береді:

  1. тұтынушылардың тұтынушылық талғамдарын белгілеуге;
  2. сатылатын тауарларға бағалардың қолайлы деңгейін анықтауға;
  3. қызықтыратын тауар бойынша рынок сыйымдылығын, мүмкіншілігін анықтауға;
  4. сауда кәсіпорнының тиімді орналасуын таңдауға;
  5. өнімді тиімді өткізуді ұйымдастыру;
  6. тауарды сату бойынша қолайлы жағдай жасауға;
  7. өнімді өткізуге тиімді шығындардың түрлі нұсқаларын іздеу; қандай нақты тұтынушыға өнімнің қай түрін – өткізу жарнама, сақтау және тасымалдау, көлікке кеткен әрбір теңге қаншалықты табысты қай мезгілде алуға болатындығын есептеу.

Коммерциялық кәсіпорынның қабылдауы қажет болатын негізгі маркетинг тік шешімдері мыналар: мақсатты нарықты тауар ассортименті мен қызмет көрсету кешенін, өнімді өткізу мен   баға құру стратегиясын, сауда кәсіпорнының орналасатын жерін таңдау, бәсекелестік шарттарын зерттеу және тағы басқа.

Қорыта айтқанда коммерциялық қызмет жүйесінде маркетинг өте белсенді орын алады. Сондықтан маркетингтік қызметтің алғы әдіс-тәсілдерін үйрену қажет. Ең маңызды элементі – келешектегі бағыттар бойынша талдауды қажет ететін нарықты кешенді зерттеу.

  1. Жарнамада жарнама берушінің   пайдакүнемдік  ниетпен  жасаған  және  ірі  зиян  келтірген  тауарларға,  жұмыстарға  немесе қызмет  көрсетуге,  сондай-ақ  оларды   өндірушілерге,   орындаушыларға  немесе   сатушыларға  қатысты  көрінеу  жалған  ақпаратты   пайдалануы  ӨК  198-бабында  жауаптылық  белгіленген.

Қылмыстың  тікелей  обьектісі  эканомикалық  қызмет    субьектілерінің   адал   бәсекелестігін  реттейтін  қоғамдық  қатынастар.

Обьективтік жағын  қылмыс  құрамы   іс-әрекет  пен  заңда  көрсетілген  зардаптың  болуымен  және    арасындағы  себепті  байланыстың  болуы  арқылы  сипатталады.

Жарнама  дегеніміз   тауардың  құны  немесе  басқа  да  қызмет  көрсетудің,  оларға  деген  сұранысты  туғызудың   шарттары  туралы  апарат  болып  табылады.  Бұл  қылмыстың  обьективтік  жағы  жарнамада  жарнама   берушінің  пайдакүнемдік  ниетпен  тауарлар,  жұмыстар  немесе  қызмет  көрсетулерге,  сондай-ақ  оларды   өндірушілерге,  орныдаушыларға  немесе  сатушыларға  қатысты жалған  ақпаратты  пайдалануы  арқылы  жасалады.  Мысалы:  тауардың  сапасы  туралы,  жұмыс  немесе  қызмет  көрсету –олардың  адамдар  және   жануарлар  дүниесіне  қауіпсіздігі,  тауардың   дайындаушылары,  жасалған  орны,   тауар  белгісі  туралы  жалған  ақпараттар  беру.  Мұндай  іс-әрекеттермен  күрес  жүргізу   тұтынушылар  құқығын  қорғау   ассоцациясы  арқылы  жүзеге  асырылады.  Егер  жоғарыда  айтылған  ақпараттарды көрінеу  жалған  мәліметтер  берілсе,  онда  оның   таратылуы  осы  қылмыстың  обьективтік жағының  белгісін  құрайды

  Көрінеу  жалған     жарнама  беру  үшін  қылмыстық   жауаптылық  тек  қана  ірі  зиян  келтірілген  жағдайда  орын  алады.  Құрылысы  жағынан  қылмыс  құрамы   материалдық .  Субьективтік  жағынан  қылмыс   тікелей  қасақаналықпен  және   пайдакүнемдік  мақсатпен  істеледі.  Көрінеу  жалған  жарнама  берген  кінәлі  адам  өзінің  жарнамада   тауарларға,  жұмыстарға  немесе  қызмет көрсетуге  байланысты,  сондай-ақ  өндірушілерге,  орындаушыларға  немесе   сатушыларға  қатысты  көрінеу  жалған   апарат   пайдаланғанын  сезеді  және   тұтынушыларға  және  басқаларға  ірі  зиян  келтіредї  мүмкін  екенін  немесе  мұндай  зиян   сөзсіз  болатынын  алдан  ала    болжайды,  бірақ   пайдакүнемдік  мақсатпен  соның  болуын  тілейді.  Мұндай  жарнама  беру  арқылы   кәсіпкер   бәсекелесін     рыноктан   ығыстыруды    ниеттейді.  Осыған  орай    жарнама  бергенде  көрінеу  жалған  мәлімет  беруді  анықтау  қажет.  Егер  қылмыс  емес  болып  табылып,  жауаптылық  азаматтық   құқық  нормасы  арқылы  реттеледі.

 

«Baribar.kz-тің» Telegram-каналына жазыламыз!